Avonturen in de avonduren pt2 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thomas Mijnhout - WaarBenJij.nu Avonturen in de avonduren pt2 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thomas Mijnhout - WaarBenJij.nu

Avonturen in de avonduren pt2

Blijf op de hoogte en volg Thomas

11 September 2012 | Hongarije, Boedapest

In de vorige blog zei ik nog dat niet altijd alles volgens plan verloopt. En vanwege leuke onverwachte activiteiten op de zondag kwam ik er dus ook niet aan toe om mijn blog te schrijven. Dus bij deze alsnog de nummer 2 en 1 van mijn avonturen van afgelopen week.

2. Vrijdag, Déak tér & Gellert hill
Nadat we woensdag het welkomsfeest in onze dormitory hadden gehad, en donderdag het feest voor alle Erasmus studenten (Erasmusjes) hadden op het Sziget eiland, leek het Zarah, Remco en mij een goed plan om vrijdag maar eens te gaan relaxen.
Rond 3 uur vertrokken we, naar wat nu al ons favoriete park is, Déak tér. In dit park kan je heerlijk met je voeten in het water genieten van het mooie weer, en dat was ook precies wat wij die middag hebben gedaan. Na een paar uur gepraat en gelachen te hebben, vooral over het feest van de avond daarvoor, besloten we om weer richting onze dormitory te gaan. Daar aangekomen rond een uurtje of 8 wisten we niet of we ’s avonds nog wel iets wilden gaan doen. We waren moe en aardig gaar van een middagje in de zon zitten.
Rond 9 uur werden we op facebook opgeroepen door Kata (dezelfde Kata als maandag)
of we meekwamen naar Gellert hill. Een heuvel in Buda aan de rand van de rivier. Kata en haar huisgenootje hadden namelijk enorme zin om daar te gaan glijden. Van wat dan vraag je je nu misschien af? Nou, op die heuvel is er dus een plek met een stuk of 8 glijbanen naast elkaar waar jongeren ’s avonds afspreken om te chillen.
Nadat ik ons met een omweg naar Gellert hill had gekregen hebben we daar dus nog wat gegleden en gehangen. Om vervolgens rond 1 uur weer thuis te zijn en eindelijk naar dromenland te vertrekken.

1. Donderdag, Vossenjacht en Erasmus party
Donderdag was weer een dag waarop we de binnenstad van Budapest zouden gaan verkennen. Ditmaal onder leiding van Hongaarse studenten die voor ons een vossenjacht hadden georganiseerd. Na 3 weken geleden zelf nog als Zwiebertje langs de Utrechtse gracht te hebben gestaan, was het nu wel weer eens leuk om zo’n jacht vanaf de andere kant mee te maken. Om twee uur verzamelden alle Erasmusjes uit Budapest zich bij de “Faculty of Law” voor een openingspraatje van hoge piefen van de Elte Universiteit. Om half 4 begonnen we in groepen aan de vossenjacht en moesten we op verschillende plekken in Budapest opdracht uitvoeren.
Nadat we op Heroes square foto’s hadden gemaakt met vreemden en op het treinstation zoveel mogelijk gebruikte treinkaatjes hadden verzameld besloten we om voor het feest van die avond niet meer terug te gaan naar de dormitory. In plaats daarvan bleven we hangen in een turks café. Waar een turkse medestudent nog in mijn koffiedik heeft kunnen lezen dat ik de kracht en wijsheid heb van een draak.
Die avond gingen we dus naar het eiland in de Donau, waar ook elk jaar het Sziget festival wordt gehouden. Daar aangekomen werden als VIP gasten langs alle Hongaren naar binnen begeleid. Die avond hebben we nog gefeest tot in de vroege uurtjes.

Oke dat was dus de feestweek. Inmiddels is deze week de school begonnen, maar dat betekend gelukkig niet dat er helemaal geen tijd meer is voor leuke dingen. Vanavond naar Hongarije – Nederland!!!!!111!!!11!

• 11 September 2012 - 15:19

Chrissy:

Klinkt weer leuk!

• 11 September 2012 - 17:57

Rob:

Goed verhaal. Vermaak je!

• 11 September 2012 - 21:10

Edith:

Ook in Hongarije is je studententijd blijkbaar de mooiste tijd van je leven. Geniet er maar van!

• 11 September 2012 - 21:11

Edith:

Leuk trouwens, je verhalen. Wij genieten mee!

• 12 September 2012 - 00:21

Maarten:

Ik lees dit allemaal met een BIG smile. Echt super leuke verhalen! Heel veel plezier nog boiii x

• 12 September 2012 - 00:21

Maarten: